Sporto klubas. Ar aš privalau ten eiti?

Sporto klubo privalumai tavo gyvenime

Sporto klubas tai įstaiga, kurioje pirmiausia yra persirengimo kambarys, dušas, treniruokliai. Toliau priklausomai nuo sporto klubo klasės gali būti tik dušai su vandens taupymo režimu, pirtys, kurias reikia iš anksto užsisakyti, o gal net baseinai, priklausomai nuo konforto arba, tiksliau, įneštų pinigų kiekio.

Šiuo atveju įnešti pinigai yra tikrai vertingai investuoti, nei, tarkim, eilinis alaus bokalas vėlų penktadienio vakarą. Kodėl? Yra daug priežasčių. Bandysiu nuosekliai įvardinti.

Emocija. Kas lanko sporto klubą, manau pritars, kad pasportavęs žmogus išeina iš treniruotės pakilia nuotaika. Kūnas maloniau sukrėstas, nei išgerus kelis alaus bokalus, atsipalaidavęs, šviežias.

Kūnas tavo šeimininkas. Pradėjęs lankyti sporto klubą, galvojau, ko čia susirinko tie dėdės gražiais kūnais, tos tetos idealiom figūrom – juk viršsvorio toli gražu nėra. Gražų kūną, kaip ir sielą reikia visada saugoti, prižiūrėti, o tam ir yra skirtas sporto klubas. Tai vieta, kurios pagrindinis tikslas ne svorio metimas, bet galimybė būti savo kūno šeimininku. Užauginti „alaus pilvuką“ reikia nedaug laiko, o atsikratyti gali net ir nepavykti. Todėl, reikia būti savo kūno šeimininku ir tai padaryti padės tik sporto klubas.

Galimybė padėti mobilų telefoną ir jį pamiršti, bent valandai. Mobilusis telefonas šiuo metu tampa svarbesniu įrankiu nei kompiuteris. Liaudiškai tariant, kasdien „neišleidžiame jo iš rankų“. Pamirškime, kad jį turime, bent būdami sporto klube. Nors valandai. Bėgant ant takelio nėra būtina klausytis muzikos ar žiūrėti filmų, galima juk pabūti su savo mintimis. Taip pat, nebūtina kas 5 min sporto klube atsakinėti į žinutes. Pailsėkite nuo telefono.

Sveikata. Jau po savaitės treniruočių pajusite kaip lengviau lipti laiptais ar pakelti nuo žemės pamestą daiktą. Miegas geresnis, kūnas lankstenis. Pradėjus lankyti sporto klubą, pradedi sveikatingumo komplekso pirmąjį etapą. Jau ir greitas maistas tampa ne toks skanus. Jau nesinori vakare užkandžiauti. Jau ir alaus skonis nėra toks malonus, kaip tarkim mineralinio vandens gurkšnis.

Svorio metimas. Daug kas svorio metimą įvardija kaip pagrindinį tikslą lankant sporto klubą. Taip, tai svarbus kriterijus, bet svarbesni yra aukščiau paminėti. Užkūrus gerą emociją, pagerinus savijautą, galima galvoti ir apie svorio metimą. Tai sunkus uždavinys, bet jis įgyvendinamas palaipsniui, žingsnis po žingsnio, kilogramas po kilogramo.

Sporto klube tu tikrai sportuosi. Kiek iš jūsų esate įsigyję kokį nors treniruoklį, kuris dažniausiai yra padėtas į kampą, ir sau davėte pažadą – juk kažkada aš tikrai sportuosiu. Dažniausiai, kartą, du, tris, pasibandome ir paskui atsiranda daug priežasčių, kad, pavyzdžiui, šiandien nėra laiko arba šiandien buvo bloga diena. Pasiteisinimų galima surasti visada ir visur. Todėl, sporto klubas yra dar viena priemonė „tikrai reguliariai sportuoti“. Įsigyję abonimentą turėsite malonią prievolę, bent du kartus į savaitę suteikti kūnui ar sielai šventę.

Ko reikia norint sportuoti?

Noro. Pirmiausia, noro ne žodžiais, o darbais. Turėti noro griežtai suplanuoti apsilankymą sporto klube nors 2 ar 3 kartus per savaitę.

Specialistų konsultacijos. Tai labai svarbu, nes, tarkim, neturint treniruočių programos ir darant netinkamus pratimus, galima pažeisti stuburą ar pakenkti širdelei. Jeigu leidžia finansai, palanku kreiptis į sveikatos gyvensenos trenerį, tuomet gausite visų reikalingų paslaugų paketą. Jeigu finansai yra riboti, tuomet svarbu turėti bent dvi programas: treniruočių ir mitybos. Treniruočių programoje bus nurodyta kokius pratimus ir kiek kartų atlikti. Būtinai su specialistu reiktų aptarti ir kokius negalavimus turite, kad programa nebūtų kenksminga sveikatai.

Vien tik sportas geros savijautos ar svorio sumažėjimo neduos. Būtina ir mitybos programa. Programos tikslas išmokti valingai ir sveikai maitintis. Tai svarbu, kadangi sportas ir mityba yra tarsi brolis ir sesuo.

Išsirink savo sporto klubą. Apie sporto klubus rašysiu plačiau kitose dalyse,  bet norint atlikti paprastą atranką, reikia atsižvelgti į du aspektus: finansines galimybes ir kokios aš noriu aplinkos.

Treniruotė su treneriu ar savarankiškai. Treniruotė su treneriu dažniausiai būna produktyvesnė, nei savarankiška. Dirbdami su treneriu neleisime sau simuliuoti. Taip pat, treneris prižiūrės ar taisyklingai atliekame pratimus, duos papildomų patarimų. Tik čia vėl svarbus yra finansinis aspektas. Jeigu nėra galimybės samdyti trenerio, dirbkite savarankiškai, bet sąžiningai ir atsakingai. Ant kortos pastatyta jūsų sveikata, gera nuotaika ir savijauta.

Taigi, belieka palinkėti gero sporto, stiprios sveikatos ir gražaus kūno!