Fitneso pratimai ant kilimėlio - pratimai pilvo presui

Fitnesas – tai galimybė pradžiuginti kūną ir sielą?

Tęsiant sporto klubų temą, būtina pakalbėti ir apie populiariausius metodus. Vieniems sportas tai tiesiog bėgimas Neries pakrante, kitiems sportuoti reikia pasitelkus treniruoklius, tretiems jau reikia konkretumo. Galima paminėti kultūrizmą ar karatė treniruotes, sparčiai populiarėjančius Bross sporto klubus, ir, žinoma, fitnesą.

Kaip galime apibrėžti fitnesą? Iš anglų kalbos išvertus randame tokius atitikmenis kaip tinkamumas, pajėgumas, gera fizinė būklė, gera sveikata.

Iš šalies pažiūrėjus, fitnesas gali atrodyti kaip konkreti sporto šaka. Deja, iš tikrųjų ją apibrėžti sunkoka. Pirmiausia, verta pabrėžti, kad netgi nėra šio sporto pratimų klasifikavimo – kiekvienos treniruotės metu galima  atrasti vis ką nors naujo. Visgi, jei bandome grįžti prie klasifikacijos, būtina prisiminti apibrėžimą ir padaryti išvadą, jog fitnesas skirtas sveikatai palaikyti ir pagerinti, tad tai fizinių pratimų rinkinys visoms organizmo sistemoms.

Visgi, fitnesą geriausiai galima būtų apibūdinti kaip lengvąjį kultūrizmą, kuris skirtas raumenims auginti ir jų struktūroms ryškinti pasitelkiant įvairius įrankius, tokius kaip treniruokliai, štangos (mažesnės nei įprastiniame kultūrizme), svarmenys (taip pat lengvesni nei tradiciniame kultūrizme). Čia nėra tokio didelio intensyvumo, todėl šis sportas tinka žmonėms, turintiems širdies ar stuburo problemų. Fitneso programų tikslas – saugumas ir maksimali nauda žmogaus organizmui. Fitnesas tuo pačiu skatina sveiką gyvenimo būdą.

Kaip gi sportuojama?

Pirmiausia, fitneso treniruotes patartina atlikti sporto klube reguliariai 2-3 kartus į savaitę. Atlikti reikia pratimus, kurie skatina ištvermę, raumenų augimą. Fitnesu galima užsiimti ir namų sąlygomis. Tiesa, reiktų nedidelių investicijų svarmenims įsigyti. Kaip ir įprastinėse treniruotėse, būtinas apšilimas tam, kad būtų išvengta traumų. Atliekant fizinius pratimus yra treniruojami pečiai, rankos, kojos, krūtinės ir nugaros raumenys, pilvo presas. Taip pat į treniruočių programą turi būti įtrauktas bėgimas ir plaukimas.

Tai nėra vien sportas! Programos kuriamos pasitelkiant trenerius, gydytojus, dietologus. Jų dėka yra sukuriamas kompleksas bendrai organizmo būklei gerinti. Svarbu ir sveika mityba! Dienos norma – bent 60 procentų baltymų, nedaug angliavandenių ir dar mažiau riebalų.

Kaip ankstesniuose straipsniuose minėjome, sportas ar sporto klubų lankymas gali pakeisti požiūrį į visą gyvenimą. Fitnesas taip pat akcentuoja sveikatą, teigiamą supratimą apie pasaulį, save. Turi būti sąveika tarp vidinio ir išorinio pasaulio. Fitnesas akcentuoja asmenybės kultą. Mokina džiaugtis savimi ir aplinka, kiekvieną dieną atrasti naujoves, siekti naujų teigiamų tikslų. Čia išlenda pagrindinis fitneso tikslas – nėra svarbiausia aklai atlikti fizinius pratimus, daug svarbiau išvystyti savo fizines ir dvasines vertybes kartu. Harmonija tarp savo kūno, proto, dvasios. Tai nėra treniruotės du ar tris kartus per savaitę – tai jau yra gyvenimo būdas.

Taigi, belieka apibendrinti, kas yra fitnesas?

  • Treniruočių sistema, kuri apima visą kūną nuo galvos iki kojų
  • Į procesą įtraukiami sporto klubo reikmenys (treniruokliai, štangos ir pan.)
  • Fitneso treniruotės nėra labai intensyvios, ypač tinka žmonėms, turintiems sveikatos problemų
  • Treniruočių sistemą sudaro ne vien sporto treneriai, bet ir gydytojai ir dietalogai
  • Programų tikslas pagerinti žmogaus sveikatą, atrasti gyvenimo džiaugsmą
  • Svarbu laikytis sveikos mitybos plano. Dienos racione turi būti mažiausiai 60 procentų baltymų
  • Fitnesas skatina aktyvų gyvenimo būdą
  • Fitnesas – tai galimybė atrodyti dar jaunesniems
  • Tinkamai sudaryta treniruočių sistema ir sveikas gyvenimo būdas sukūria pozityvų požiūrį į gyvenimą
  • Fitnesas padeda pažinti ir atrasti save iš naujo, derinti vidinio ir išorinio pasaulio harmoniją
  • Fitnesas nėra konkrečiai apibrėžtas. Tapdamas bendruomenės nariu, atrandi kažką savo individualaus ir gali praplėsti šį sąrašą.